Egyre több cég fektet be IT technológiába világszerte. A folyamatos fejlődés kulcsát egyre többen látják az informatikában.
A Combit Számítástechnikai Zrt. alapvető célja, a kor legújabb technológiáit alkalmazó szoftverek és műszaki berendezések fejlesztése. A vállalkozás mára már közel 30 évnyi piaci tapasztalattal rendelkezik. Napjainkban azonban a változások korát éljük, egy igazi forradalom tanúi lehetünk, mely a piaci szabályok újragondolását követeli meg.
Simon László a Combit Zrt. igazgatója tudja ezt a legjobban, hiszen mi sem változik gyorsabban, mint a technológia. Az ügyfelek rendelkezésére álló költségkeret azonban sok esetben alacsony, és ez nagyfokú kreativitást igényel Lászlóék részéről.
„A munkámban legjobb része, hogy rendkívül nagy kreativitást igényel, és nagyon változatos. Az ügyfeleink problémájára kell megtalálnunk a legkedvezőbb megoldást, s ez minden alkalommal más és más.”
„Az ügyfeleink elégedettsége érdekében, nálunk az első és egyben legfontosabb szempontok a minőség és megbízhatóság. Minden esetben bele kell képzelni magunkat az ügyfél helyzetébe, és olyan megoldást kell készítenünk, amivel mi is szívesen dolgoznánk utána. Ebben az esetben ő is elégedett lesz.”
A Combit Zrt. törzsgárdája kvalifikált informatikusokból, fejlesztő és szervező szakemberekből áll. De mi kell ahhoz, hogy a csapat minden egyes tagja elkötelezett legyen?
„A jó vezető empatikus, következetes és képes a munkatársait motiválni, lelkesíteni, de elengedhetetlen dolog az őszinteség is. Kollégáimat rendszeresen tájékoztatom a cég aktuális ügyeiről, a terveinkről és a lehetőségekről. Én, mint cégvezető, hivatalból optimista vagyok. Szerintem csak úgy lehet jó dolgokat teremteni, ha igazán hiszünk benne. Persze ez nem mindig sikerül a tapasztalat szerint. Az igazi próbatétel az, hogy az ilyen kudarcokat hogyan tudja kezelni a csapat.”
A felek közti hatékony együttműködéshez minden esetben bizalomra és hitelességen alapuló, felelős, vállalati működésre van szükség, legfőképpen, ha a vállalat új kapcsolati tőkére elsősorban ajánlások útján tesz szert, és a sikert nem pusztán a hagyományos reklámra alapozza.
„A mi szalmánkban üzleti kapcsolat főleg két féle módon alakul ki. A gyakoribb, hogy valamilyen ismerős kapcsán kapunk ajánlást akár úgy, hogy a későbbi megbízó keres meg minket, akár úgy, hogy mi keressük meg, és teszünk ajánlatot egy közös ismerősre hivatkozva. A másik lehetőség, hogy egy tenderkiírásra pályázunk, és nyerés esetén így teremtünk új kapcsolatot. Ez utóbbi eset sajnos elég ritka. Nem sokkal gyakoribb az ismeretlen megkeresésénél.”
Forrás
Simon László gondolatai