Napjaink vásárlójának már nem elég, amit a cég magáról üzen. Érdeklődik, információt keres, mielőtt új üzleti kapcsolat kiépítésébe kezd. A fogyasztó már nem hisz a hagyományos marketing kommunikációnak, sem az értékesítőnek.
Különösen nehéz a helyzet a pénzügyi szektorban, melyet nagyfokú bizalmatlanság jellemez. Hogyan lehet mégis maradandót alkotni és hitelesnek maradni pénzügyi tanácsadóként?
A Grantis Hungary Zrt. ügyvezetői, Deák Ferenc István és Sebestyén András cégfilozófiájának alapja az ügyfélközpontúság.
„Nem feladatunk bármit is eladni, de felelősségünk, hogy ügyfeleink minden információt megismerhessenek, ami egy önálló és szabad pénzügyi döntéshez szükséges. A hiteles és jó információ elsősorban hasznosság közvetítésére törekszik, és nem nyíltan értékesítési célzatú. Ilyenek például az edukáló cikkek, szakmai összehasonlítások, how-to-k. Természetesen az információ hasznosság tartalmán túl kiemelkedően fontos, hogy ki közlője, létrehozója. Ezt a személyt / szervezetet minél jobban ismerjük, annál nagyobb a bizalmunk magának az információnak a hitelességében is. Az ismerősi ajánlás ezért lehet a legerősebb forrás.”
A Grantis nem a legnagyobb kíván lenni, hanem a legkorrektebb. Náluk a hálózatépítés helyett az ügyfél, és annak valódi igényei kerülnek előtérbe.
„Az ügyfeleink elégedettségének érdekében a legelső lépés a termékfejlesztés, minden csak ezután jöhet. Jelenleg egy ügyfélélmény projekten dolgozunk, amely egy teljes céget átölelő termékfejlesztési terv. A lényege, hogy hogyan tudjuk az ügyfél elvárásait minden ponton lényegesen túlteljesíteni a szolgáltatásunk minden egyes lépésén.”
Az etikus ügyfélkiszolgálás mellett az alkalmazotti kapcsolatok is fontos szerepet kapnak a cég filozófiájában, sikeressé válásában.
„Mindig elsődleges cél volt, hogy valóban az ügyfeleket szolgáljuk a munkánkkal, utána pedig a kollégáinkat. Talán kollégáink ezt látják rajtunk Andrissal, és ezért bíznak bennünk. Bízhatnak azért is, mert mindenkit egyenként megbecsülünk. Nálunk minden transzparens, mert azt mondjuk, amit csinálunk és fordítva. Talán azért szerethetnek velünk dolgozni, mert minden egyes feladatot mi magunk is elvégeztünk amiről “prédikálunk”. A mai napig benne élünk a cégben, ezért tudjuk, minek mire van hatása. Azon kívül fontos a tisztelet, és ezt mi Andrissal kiérdemelni szeretnénk a kollégáink körében nem pedig kizsarolni. A produktivitást úgy segítjük elő, hogy lehetőleg mindenki csak azt csinálja, ami nála van a legjobb helyen. Ez szerintem mindkét fél érdeke.”
A kölcsönös bizalom, a kollektív emberi érték, és az igazán jó csapat a legnehezebb helyzetekben is stabil támaszként szolgálhat, és átlendítheti a céget olyan nehézségeken, melyek mások esetében akár a bukáshoz is vezethetnek.
„A közelmúltban volt egy nehéz időszakunk, amely közel fél évig tartott, és kis híján ráment a cégünk. Ebben a helyzetben a csapatunk részéről olyan magától értetődő összetartás és kölcsönös segítségnyújtás mutatkozott, aminek eredményeképpen közösen vészeltük át ezt a nehéz időszakot és minden eddiginél jobban megerősödtünk. Számunkra ekkor vált világossá, hogy ez a kollektív emberi érték a legnagyobb kincs a cégünkben.”
Forrás: Deák Ferenc István és Sebestyén András gondolatai