A bizalmat elveszíteni számtalan módon lehet. Ha a bizalom meginog, onnantól szélsebesen száguld lefelé egy kapcsolat, legyen az az emberek egymásba vetett bizalma, a politika irányába táplált bizalom, vagy akár az egészségügy területe. Törvényszerű azonban, hogy így legyen?
Timkó Csillától, a Corpmed Egészségügyi Kft. értékesítési vezetőjétől sokat tanulhatunk, hiszen egy olyan területen nyújt kimagasló szolgáltatást, ahol a bizalom szintje alacsonyan áll, és minden egyes apró eredményért nagyon keményen meg kell dolgozni.
„Mi egy fiatal cég vagyunk a foglalkozás-egészségügy területén, ahol a szolgáltatói kör az ügyfelek által már eléggé ismert. Ide betörni, ismeretséget és emellett bizalmat szerezni most a legnagyobb kihívás. Ebben cégfilozófiánk ad iránymutatást, mely olyan értékeken nyugszik, mint a megbízhatóság, pontosság, erkölcsösség, szakmaiság. Ezenfelül a vezető személyisége is kiemelkedő szerepet játszik a sikerben. Fontos a felkészültsége, hogy legyen tapasztalata, illetve az olyan alapvető emberi tulajdonságok, mint a kedvesség, az elfogadás és a megértés képessége is meghatározó jelentőséggel bír, mindamellett, hogy határidőket megkövetelő, következetes személyiség legyen.”
A bizalom bármilyen kapcsolatban az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb tényező. Ha elvész, visszaszerezni nehéz, ha nem lehetetlen, de ha megvan, akkor van lehetőség egy szinttel feljebb lépni, így van ez Csilláék esetében is, mind az alkalmazottak mind pedig az ügyfelekkel szemben.
„A bizalom és a tisztelet kivívása hatalmas odafigyelést igényel. A megbecsülés kölcsönös kell, hogy legyen, hiszen fontos és nélkülözhetetlen részei a szervezetnek. Igyekszem mindig jó és konkrét megoldásokat kitalálni, amikre esetleg mások nem gondolnak egy adott szituációban. Munkatársaimat minden esetben meghallgatom, elfogadom a véleményüket, amennyiben jó megoldási javaslatot kínálnak, akkor hagyom megvalósítani. Konstruktív csapatszellem, ez az, ami jellemez bennünket.”
„Az ügyfeleink magas szintű kiszolgálása és elégedettsége természetesen elsődleges. Ennek érdekében minden esetben a lehetőségek adta legjobb megoldásokat választom, hogy számukra kényelmes és megfelelő legyen az ellátás, a szakma szabályainak a betartása mellett.”
„Mindig nagykihívást jelentő terület esetünkben egy tenderen való bizalom elnyerése, hiszen valahol mindig magadat adod el a szolgáltatással együtt. Ha nem vagy hiteles, nem bízol a termékedben, akkor nem fognak hinni a szolgáltatásban.”
Forrás
Timkó Csilla gondolatai