Új készségeket várnak a pályázatíróktól. Korábban a pályázati tanácsadók elsődleges feladata az volt, hogy a követelmény- és adathalmazban eligazodjanak. Napjainkban már nem elegendő a pályázatok ismerete, a megvalósítás finanszírozásában is segíteni kell az ügyfelet. Ezen kívül fontos a projektvezetés is.
A legnehezebb feladat nem egy pályázat megnyerése. Ahhoz, hogy a cég valóban hozzájusson a pénzhez, a projektet sikeresen le kell tudni zárni. Nyertes pályázatok buktatója lehet, hogy a vállalt kötelezettségeket végül nem sikerül teljesíteni és ezért a megnyert támogatást vissza kell fizetni, ráadásul büntetőkamattal kiegészülve.
Hogyan lehet valaki jó pályázatíró? Mire kell figyelni, ha valaki igazán kiemelkedőt kíván alkotni e területen? Ki tudhatná ezt jobban, mint Letenovics-Nagy Roland, a Metodus Kft. tulajdonosa.
„Nem vagyunk specializált pályázatírók, az ügyfelek bármilyen kérését teljesítjük. Emellett a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást próbáljuk nekik nyújtani. Ez pályázatok esetén azt jelenti, hogy szinte minden terhet leveszünk az ügyfél válláról, mind az előkészítés, mind a megvalósítás és a fenntartás során, az ügyfél teljes biztonságban van, végig “fogjuk a kezét”, együtt sírunk és nevetünk, de szerencsére inkább nevetünk. Továbbá kipróbált, megbízható szállítókat, kivitelezőket is javaslunk a projektekhez. Emellett közbeszerzőt, műszaki ellenőrt, tervezőt, projektmenedzsereket is tudunk biztosítani. Az ügyfelek kedveleik az “egykapus” szolgáltatásokat.”
A Metodus Kft. cégfilozófiájának mely központi elemei elengedhetetlenek a sikerhez? Mi segíti Rolandot abban, hogy hiteles és jó vezető legyen? Roland vezetői képességei mindenki számára irányadóak lehetnek, hiszen 7 céget vezet sikeresen.
„Célom olyan emberekkel körülvenni magam, akik folyamatosan inspirálnak és félszavakból is megértjük egymást, valamint nem szükséges ellenőrizni őket, tudják a dolgukat."
„Jók az intuícióim, gyorsan döntök, és könnyen átlátom a helyzeteket. Nagyon jó az emberismerő képességem és gyorsan alkalmazkodom a tárgyalásokon a szituációkhoz. Sok iparágban tájékozott vagyok, a legtöbb helyen meglévő kapcsolatokra, referenciákra támaszkodom. 7 céget irányítok, minden feladatot delegálok és a stratégiai döntéseken túl szeretek belefolyni a részletekbe is, de csak akkor, amikor szükséges.”
A Metodus alapvető üzleti modelljének alapja a bizalom, ügyfélkörük is ez alapján fejlődött az évek során. Roland egy rendkívül érdekes történetet osztott meg velünk, hogy milyen fontos tényező a bizalom, már egy új üzleti kapcsolat megkötésének első pillanatában is.
„Legutóbb Szegeden voltam egy Kutatás-fejlesztés pályázat megbeszélésén, ahol több cég ügyvezetője, műszaki kollégák, fejlesztő mérnökök voltak, és egy konkrét projektet kellett átbeszélni, amiben szakmailag nem voltam kellőképpen tájékozott. Szúrós szemmel néztek rám, és gondolom fiatal mivoltomból eredően nem bíztak bennem szakmailag. Ekkor átadtam a névjegyemet és mivel a nevem ritka, ezért az egyik ügyvezetőnek rögtön beugrott, hogy ismeri az egyik közeli családtagomat, akivel dolgozott már korábban. Erre rögtön azt mondta, hogy írjuk alá a szerződést, mielőtt bármit beszéltünk volna. Itt kiemelkedő szerepe volt a korábban felépített bizalomnak.”
Forrás
Letenovics-Nagy Roland gondolatai