Az Oszkározók közösségét Bruti (Tóth Imre) is erősíti. A debreceni humorista, zenész szerint az Oszkár nem csak költségtakarékos, hanem a környezetet is kíméli.
„Öt éve azért kezdtem Oszkározni, mert nagyon magasak voltak a benzinárak, másrészt borzasztóan untam már az M3-as Budapest–Debrecen szakaszát. Mindent megpróbáltam, meghallgattam az összes hangoskönyvet, filmsorozatokat néztem, illetve nem néztem, mert vezettem, de a hangjukat hallgattam. Aztán az az ötletem támadt, hogy ha már úgyis jövök-megyek, hozok-viszek emberkéket. Azóta is élvezem, jó fej, vicces közönség az Oszkáros”- nyilatkozta Bruti.
Az elmúlt években nagy port kavart a városi személyszállítás terén mobiltelefonos alkalmazással közvetítést végző rendszerek (Uber, Wundercar) megjelenése. Hogy miben különbözikaz Oszkár? Miért működhet még és hova tovább? A telekocsizás és a taxizás vagy uberezés között hatalmas különbség van.
Az idén 10. születésnapját ünneplő Oszkárt (Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer) két lelkes fiatal programozó Gyürüs Máté és Prácser Attila indította el, azzal a céllal, hogy az utazni kívánó autósok útitársat találhassanak költségeik csökkentése, vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében.
Az autós az Oszkáron meghirdetett időpontban mindenképp utazik, és csak az adott utazással kapcsolatos közvetlen költségeit osztja meg. Az utas pedig választ, a neki legszimpatikusabb sofőrt.
2007-ben még csak néhány 100 autós használta, majd egy pár éven belül, elkezdték felfedezni maguknak az üzleti sofőrok is, de az Oszkárosok, erre a Attiláék erre a "problémára" is megoldást találtak. Hogy mit?
„Nem mi hívtuk be őket, számunkra is új helyzetet teremtettek, nem tudtuk mi lenne a jó döntés. Először ellenérzéssel voltunk a dolog felé, mivel első megközelítésre a telekocsi egy szép, humánus, jó közösség, ahol megoszlanak a költségek és az emberek beszélgetni tudnak egymással. De ha jobban megnézzük, akkor az üzletiek plusz kínálatot teremtenek, ami jellemezően nem rosszabb, mint egyéb alternatívák, például a busz vagy vonat. Szóval én ezzel úgy voltam anno, mikor döntést kellett hozni, hogy oké, ez egy jó esély a közlekedési lehetőségek bővítésére, de akkor nagyon különböztessük meg őket a magánsofőröktől és fegyelmezett, szabályos működést várjunk el tőlük!”
Források
http://blog.oszkar.com/nem-szeretnek-mondjuk-ot-kilo-heroinnal-autozni/
http://spontanti.hu/index.php/2017/02/21/mit-miert-a-telekocsiert-interju-az-oszkar-telekocsi-alapito-tulajdonosaval/