A Business & Café blog szerzői igazi hiánypótló terméket alkottak az online média világába. Olvasótáboruk egyre csak növekszik, elismeréseik pedig önmagukért beszélnek. Battay Máté és Tóth Patrik szórakoztató és lendületes módon mutatja be a vállalkozók világát, miközben elsődleges céljuk a hitelesség marad.
Amikor elindultatok mi volt az elképzelés, mi lesz a blog küldetése?
A Business & Café célja, hogy inspirálja, tájékoztassa, és segítse a vállalkozó szelleműeket, illetve azokat, akik sikeresek akarnak lenni.
Rájöttünk, hiába a “tankönyvi tudás”, az életben másra is szükség van. A piacon két véglettel találkoztunk, a száraz, több ezer oldalas marketingmenedzsment kötetekkel, valamint a legközhelyesebb végeláthatatlan “önfejlesztő” tömegírásokkal.
Célunk, hogy mindent, amit megtapasztalunk és fontosnak tartunk, azt közölhessük az olvasóinkkal, hogy ők ne kövessék el ugyanazt a hibát, vagy éppen ellenkezőleg, hamarabb lássanak meg egy lehetőséget.
Hogyan vigyáztok a hitelességetekre? Mennyire tartjátok fontosnak ezt az üzleti világban?
Az első lépés ahhoz, hogy tiszteljenek, hogy magad is tiszteletreméltónak kell lenned. Ehhez eredmények kellenek. Több elismerést is magunkénak tudhatunk, 2015-ben Leginnovatívabb üzleti médiafelületnek, 2016-ban Leginspirálóbb üzleti blognak tituláltak, de az Óbudai Egyetem Gazdasági Karán is vettünk már át elismerést Legmotiválóbb Üzleti Blogként. Idén médiaügynökségünket az Év Médiaprojektjének választották. Tartalmi szempontból pedig csak olyan technikákról számolunk be, amiket magunk is kipróbáltunk, amelyek nekünk is működnek a hétköznapok során.
Mit tartotok a legnehezebbnek egy vállalkozás vezetésében?
A szenvedély megtalálását, és megtartását. Tudni kell, mi az, amit igazán szenvedéllyel űzhet az ember, aztán meg kell vizsgálni, lehet e erre alapozni a megélhetést. Az a tapasztalatunk, ha csak a pénzért dolgozol, sosem fogsz rendesen keresni. De ha imádod, és teljes szívvel csinálod a dolgod, a sikered elmaradhatatlan.
Válassz olyan hivatást, amit imádsz. Így soha többé nem kell "dolgoznod".
Volt olyan időszak, amikor megfordult a fejetekben, hogy abbahagyjátok?
Egy vállalkozó életében folyamatosan vannak mélypontok. Hál' istennek ilyenkor rájövünk, túl sokan kísérnek figyelemmel. Viccet félretéve, csak a vesztesek adják fel, ha hibáznak. A győztesek addig hibáznak, míg tökéleteset nem alkotnak. Az a probléma, hogy az emberek 97%-a túl korán feladja, így viszont annak a 3%-nak dolgozhat, akik sosem adják fel.
Az elmúlt években mi volt a legértékesebb tapasztalat, amit megtanultatok?
Az élettől annyi csodát kapsz, amennyit a gondolkodásmódod megenged!
Ti is előadók vagytok az idei Bizalom Nap élménykonferencián, ahol az utak és történetek lesz a központi téma. Nektek van esetleg példaképetek vagy kedvenc motiváló történetetek, amiből szívesen merítetek erőt a nehezebb napokon?
Kulcsár Tiborral, vállalkozóval, milliárdossal beszélgettünk nem régen, arról, hogy a meggazdagodás vágya nem szégyen. Az emberek többsége valamiért hamarabb vallja be, hogy embert ölt, mint hogy gazdag, vagy sikeres akar lenni. Valószínűleg azért, mert a régi barátai elfordulnak a hír hallatán tőle. Amikor azt kérdeztük: meggazdagodni magányos út e, azt felelte, a Ferrari klub elnökeként rájött, nem is olyan magányosak a gazdag emberek, és ne aggódjunk, sok új értékes ismeretségre lehet szert tenni!
Szerintetek mennyire fontos a kapcsolati tőke manapság?
Elengedhetetlen. Nem érthetünk mindenhez, így mindig tudni kell, milyen szakemberhez fordulhat az ember, ha igény mutatkozik rá. Ehhez információ kell. Talán sosem volt ilyen könnyű (üzleti)kapcsolatokat teremteni, mint most. Sokan ott rontják el, hogy hagyják kihűlni ezeket az ismeretségeket, pedig a follow up-ra is hatalmas figyelmet kell fordítani.
Mit jelent a Business & Café életében a siker?
Ha gazdagítani tudjuk az emberek életét. Egyrészt ez emocionálisan is feltölt minket, másrészről ez nyilván az olvasottságnak is jót tesz. Siker az, amikor elkeseredett emberek hozzánk fordulnak, majd pár hónap múlva már azzal jelentkeznek, hogy megkapták tőlünk azt a löketet, hogy elindítsák a saját vállalkozásukat, blogjukat, tevékenységüket. Számunkra a siker az út, nem a végcél.