BIX Magazin
2025-04-29
Lelkesedés és bizalom: egy vezető szemszögéből
2017-05-17
-
Hajba Máté

Miért éri meg hosszútávon egy cégnél maradni? Miért fontos az ígéretek megtartása? Mire figyeljenek a jővő vállalatai? Keleti Józseffel,  a Bisnode D&B Magyarország Kft ügyvezető igazgatójával beszélgettünk motivációról, trendekről és persze a bizalomról.

 

Mi motiválja önt a munkában?

Közel 12 éve dolgozom a Bisnode-nál. Jó pár évig kérdezgették ismerőseim: még mindig ott? Már nem kérdezik… 😃 Motiváció és lelkesedés nélkül már nem itt lennék. Ami, ezen hosszú időszak alatt végig motivált, és ma is motivál, az a fejlődés. Kollégáim gyarapodása, sikerei, termékeink, szolgáltatásaink innovációinak nap mint nap történő megvalósulása, ügyfeleink és természetesen saját magam fejlődése. Fantasztikus látni, hogy mekkora utat tettünk, meg, és ami még mindig motivál, hogy rengeteg lehetőség áll előttünk, minden téren.

Mi ön szerint a siker titka?
Kitartás, motiváció, célorientáltság, képesség a megvalósításra, kiváló, változatos vezetői és munkatársi csapat.

Milyen trendeket tapasztal mostanában az üzleti életben?
Digitalizáció, automatizáció, mely egyre több területen megjelenik, és terjedése gyorsulni fog az elkövetkezendő években. Az okos adatok felhasználása is rohamosan bővül, egyre több cég ismeri fel, hogy az információ, az adatok tudatos felhasználása már nem csak lehetőség, hanem követelmény a jövő vállalatai számára.

A bizalom kialakulásának igénye mennyire észrevehető?
Bizalom nélkül nincsenek hosszú távú, jól működő kapcsolatok. A digitális világ némiképpen átformálja a bizalomról korábban kialakult képet, a bizalom építőkockái kibővültek, jelentős részük egyre transzparensebb. Ha cégekben, vagy tulajdonosaikban, vezetőikben gondolkodunk, pillanatok alatt megismerhető a hátterük, múltjuk, korábbi sikeres vagy sikertelen vállalkozásaik köre, a cégek fizetési fegyelme, pénzügyi adatai, minősítése, mely megmutatja, milyen valószínűséggel marad fizetőképes ügyfél. A termékeikről, szolgáltatásaikról alkotott vélemények szintén a közösségi média és egyéb internetes felületeken hozzáférhetőek. A személyesen épített bizalom szerepe még mindig óriási, de már messze nem elég. Aki tudatos, az tudatosan bízik, és tudatosan építi a bizalmat. Objektív tényekre is épít, amikor valakinek bizalmat szavaz, és aktívan kontrollálja, hogy személyéről, cégéről milyen bizalomépítő információkat juttat el partnereihez, figyel arra, hogy mit írnak róla, mi jelenik meg a különböző forrásokban.

Milyen módszerekkel tudja egy cég fokozni a bizalmat?
A Bisnode-nál az egyik legfontosabb, és hosszú évek óta épített értékünk, az az ígértetek megtartása. Inkább ígérjünk kevesebbet, de azt tartsuk meg. Azt gondolom a bizalomépítés talán legfontosabb és legegyszerűbb módja az, hogy amit egy cég vagy egy vállalat ígér, azt következetesen tartsa be. Természetesen az üzleti élet ennél komplexebb, és sokszor egy cég egyéb külső okok miatt nem tudja ígéretét megtartani, de a bizalom transzparens, együttműködő kommunikációval sokszor megtartható. Akár meglévő, akár teljesen új üzleti kapcsolatok kiépítésekor a bizalom felépítése gyorsítható, ha objektív tanúsítványokkal, minősítésekkel tudjuk megmutatni, hogy amit cégünk elért, az a továbbiakban is fenntartható.

A rohamos digitális fejlődés mennyire reformálta meg a vállalkozásokat?
A magyar mezőny e tekintetben kettészakadt. Egyes iparágak, főként a technológiai, IT, akár a kommunikációs szektor a digitális változások lekövetése nélkül aligha lennének életben, vagy napjaik meg vannak számlálva. Sok hagyományosabb, kisebb vállalatokat tömörítő iparágban még a cég egy szem gépén futó számlázó szoftver jelenti a digitalizációt, itt még bőven van tér a fejlődésre.

Találkozz Keleti Józseffel és hallgasd meg élőben inspiráló előadását, a Bizalom Napon !

Tetszett? Oszd meg:


bix logo
Ez még érdekelhet
2017-06-06
-
Gangel Péter - A Bizalmi Kör alapítója
Interjú a Business & Café blog szerzőivel
2017-05-17
-
Hajba Máté
Miért éri meg hosszútávon egy cégnél maradni? Miért fontos az ígéretek megtartása? Mire figyeljenek a jővő vállalatai? Keleti Józseffel,  a Bisnode D&B Magyarország Kft ügyvezető igazgatójával beszélgettünk motivációról, trendekről és persze a bizalomról.
2017-05-11
-
Hajba Máté
Mikor sikeres vállalkozásokról beszélünk, az embereknek általában a netes és tech multik, Google, Facebook, vagy Apple jut eszükbe. A globális, nagyvárosi cégek mögött azonban megbújnak más sikertörténetek is
2017-04-12
-
Gárdos Réka
Napjaink világa egyre kevesebb mesébe illő történettel lát el minket, pedig ezekre a megvalósult álmokra igen nagy a szükség. Egy ilyen csoda a következő történet.
2017-04-04
-
Gárdos Réka
Az online vásárlásnak mindig van rizikófaktora: egy idegen cég levon egy összeget a kártyánkról, ugyanakkor garancia nincs rá, hogy meg is kapjuk a kiválasztott terméket, és ha nem érkezik meg, akkor  mit tehetünk? Kihez kell fordulni?  Vajon van-e rá mód, hogy ezt a bizonytalanságot csökkentsük?
2017-03-29
-
Gárdos Réka
„Úgy gondolom, bizalom nélkül élni nem lehet. Bíznunk kell az odafenn valóban, hogy gondot visel rólunk, vagy éppen embertársainkban, de legfőképpen családunkban.”
2017-03-29
-
Gárdos Réka
„A meglévő vásárlóid nyerjék meg a leendő vásárlóidat”
2017-03-27
-
Gangel Péter - A Bizalmi Kör alapítója
2017-03-24
-
Gárdos Réka
Az olyan vállalatok, mint az eBay népszerűvé válása csak a kezdetet jelentették, azóta a tranzakciók személytelenségét felváltotta a közösségi élmény fontossága. 
2017-03-24
-
Gárdos Réka
Betelt a piac, mérgesek a szomszédok és a szállodások is. Olyan jellegű támadások érték az Aibnb-t, hogy még a stratégiájukat is módosítják. Számítanunk kell a kivonulásukra?
2017-03-24
-
Gárdos Réka
Brutival, a humoristával vagy akár Sors Tamással, a világcsúcstartó, többszörös paralimpiai, világ- és Európa-bajnok magyar úszóval is össze lehet találkozni Oszkározás közben!