Miért éri meg hosszútávon egy cégnél maradni? Miért fontos az ígéretek megtartása? Mire figyeljenek a jővő vállalatai? Keleti Józseffel, a Bisnode D&B Magyarország Kft ügyvezető igazgatójával beszélgettünk motivációról, trendekről és persze a bizalomról.
Mi motiválja önt a munkában?
Közel 12 éve dolgozom a Bisnode-nál. Jó pár évig kérdezgették ismerőseim: még mindig ott? Már nem kérdezik… 😃 Motiváció és lelkesedés nélkül már nem itt lennék. Ami, ezen hosszú időszak alatt végig motivált, és ma is motivál, az a fejlődés. Kollégáim gyarapodása, sikerei, termékeink, szolgáltatásaink innovációinak nap mint nap történő megvalósulása, ügyfeleink és természetesen saját magam fejlődése. Fantasztikus látni, hogy mekkora utat tettünk, meg, és ami még mindig motivál, hogy rengeteg lehetőség áll előttünk, minden téren.
Mi ön szerint a siker titka?
Kitartás, motiváció, célorientáltság, képesség a megvalósításra, kiváló, változatos vezetői és munkatársi csapat.
Milyen trendeket tapasztal mostanában az üzleti életben?
Digitalizáció, automatizáció, mely egyre több területen megjelenik, és terjedése gyorsulni fog az elkövetkezendő években. Az okos adatok felhasználása is rohamosan bővül, egyre több cég ismeri fel, hogy az információ, az adatok tudatos felhasználása már nem csak lehetőség, hanem követelmény a jövő vállalatai számára.
A bizalom kialakulásának igénye mennyire észrevehető?
Bizalom nélkül nincsenek hosszú távú, jól működő kapcsolatok. A digitális világ némiképpen átformálja a bizalomról korábban kialakult képet, a bizalom építőkockái kibővültek, jelentős részük egyre transzparensebb. Ha cégekben, vagy tulajdonosaikban, vezetőikben gondolkodunk, pillanatok alatt megismerhető a hátterük, múltjuk, korábbi sikeres vagy sikertelen vállalkozásaik köre, a cégek fizetési fegyelme, pénzügyi adatai, minősítése, mely megmutatja, milyen valószínűséggel marad fizetőképes ügyfél. A termékeikről, szolgáltatásaikról alkotott vélemények szintén a közösségi média és egyéb internetes felületeken hozzáférhetőek. A személyesen épített bizalom szerepe még mindig óriási, de már messze nem elég. Aki tudatos, az tudatosan bízik, és tudatosan építi a bizalmat. Objektív tényekre is épít, amikor valakinek bizalmat szavaz, és aktívan kontrollálja, hogy személyéről, cégéről milyen bizalomépítő információkat juttat el partnereihez, figyel arra, hogy mit írnak róla, mi jelenik meg a különböző forrásokban.
Milyen módszerekkel tudja egy cég fokozni a bizalmat?
A Bisnode-nál az egyik legfontosabb, és hosszú évek óta épített értékünk, az az ígértetek megtartása. Inkább ígérjünk kevesebbet, de azt tartsuk meg. Azt gondolom a bizalomépítés talán legfontosabb és legegyszerűbb módja az, hogy amit egy cég vagy egy vállalat ígér, azt következetesen tartsa be. Természetesen az üzleti élet ennél komplexebb, és sokszor egy cég egyéb külső okok miatt nem tudja ígéretét megtartani, de a bizalom transzparens, együttműködő kommunikációval sokszor megtartható. Akár meglévő, akár teljesen új üzleti kapcsolatok kiépítésekor a bizalom felépítése gyorsítható, ha objektív tanúsítványokkal, minősítésekkel tudjuk megmutatni, hogy amit cégünk elért, az a továbbiakban is fenntartható.
A rohamos digitális fejlődés mennyire reformálta meg a vállalkozásokat?
A magyar mezőny e tekintetben kettészakadt. Egyes iparágak, főként a technológiai, IT, akár a kommunikációs szektor a digitális változások lekövetése nélkül aligha lennének életben, vagy napjaik meg vannak számlálva. Sok hagyományosabb, kisebb vállalatokat tömörítő iparágban még a cég egy szem gépén futó számlázó szoftver jelenti a digitalizációt, itt még bőven van tér a fejlődésre.
Találkozz Keleti Józseffel és hallgasd meg élőben inspiráló előadását, a Bizalom Napon !