Mikor sikeres vállalkozásokról beszélünk, az embereknek általában a netes és tech multik, Google, Facebook, vagy Apple jut eszükbe. A globális, nagyvárosi cégek mögött azonban megbújnak más sikertörténetek is. Hús vér történetek, melyek mögött becsülett, kitartás és kemény munka van.
Nagy valószínűséggel jártál már olyan épületben, amit a Akker-Plus Kft által forgalmazott termékek felhasználásával épült. Az elemek olyan szervesen épülnek be az iskolák, házak, áruházak, gyárak alakjába, ahogy a forgalmazójuk is szerves részét képzik a magyar üzleti életnek. Megbízhatóak, és jól működnek.
A budapesti start-upokon túl is van üzleti élet. A magyar vidék sikerei ráadásul nem is akármilyenek. Az Akker Bács-Kiskun megye piacvezető cége. Ügyvezető igazgatója, Endrődi Ferenc egy igazi self-made vállalkozó, aki kemény munkával és hozzáértéssel jutott el a csúcsra.
Ha egy kicsit elkalandozunk a számok világába, azt tapasztalhatjuk, hogy a vállalkozói kedv vidéken sem lankad. A regiszrált vállalkozások 23%-a budapesti, annak ellenére, hogy a főváros népessége 17.8%-a Magyarországénak. Bár ez azt mutatja, hogy Budapesten arányosan valamelyest több a vállalkozás, más települések és régiók korántsem vannak annyira lemaradva e téren, mint sokan gondolják. Budapesten 4.48 főre esik egy vállalkozás (2015 népességi adat és 2017 márciusi vállalkozási adatok összehasonlításában), míg például az Akker-Plusz Kft otthonában, Bács Kiskun megyében ez a szám 5.17, ami nem olyan nagy eltérés.
A sharing economy és a digitális trendek hódítanak a nagyvárosokban, de a kisebb településeken gyakran nem lehet ezt kihasználni. Ott egy másik izgalmas trend van kialakulóban, ami kezdi egyre népszerűbbé válni Budapesten is: ez a közösségépítés.
Azt mondja, nem csak a vállalkozást kell építeni, hanem a csapatot is. Fontos, hogy a munkatársak tudjanak tartozni egy brandhez, kialakuljon egy közösség, legyen összetarts.
De nem elég ezt csak a cégen belül megtenni, a cég otthonát adó környezet is fontos fejleszteni, visszaadni a körülöttünk elő embereknek. Akasztó alpolgármestereként ezt is megteszi.
A bizalom, a kis helyi közösségekben teljesen máshogy jelenik meg, mint a globális piacon, vagy akár a metropoliszokban. Az emberek személyesen ismerik egymást, a pletyka gyorsan terjed, és hamar híre megy, ha valaki nem megbízható. Azonban ha valaki segít másokon, és nem veri át az embereket, kiérdemli a bizalmat.
Endrődi Ferenc ezt képes volt megtenni a helyi közösség szintjén is, valamint azon túl. Nem véletlenül bíznak országszerte rengetegen az Akker-Plusz által forgalmazott termékekben. A bizalom sok kis építőelemei egy masszív együttessé állnak össze, de ezért bizony meg kell küzdeni.
A Bizalom Napon megismerheted Ferenc történetét, akár kezet is foghatsz vele! Találkozzunk OTT!