Emlékezz csak vissza: Kezdő vállalkozó vagy. A napod nagy része az üzleted építésével megy el, alig van időd a szeretteidre, a szórakozásra és önmagadra. A temérdek munkád végre kifizetődni látszik, érkeznek a bevételek, de ahelyett, hogy az idődet a további fejlesztésekre szánhatnád, órákat töltesz azzal, hogy próbálod olvashatóan beírni a rengeteg adatot a számlákra. Ugye mennyivel leegyszerűsítette az életed az elektronikus számlázás?
Aki azt gondolja, hogy Stygár-Joó János, a Számlázz.hu ügyvezető igazgatója jókor volt jó helyen, valószínűleg nem épített még céget. 2005, mikor a Számlázz.hu története kezdődött, valóban egy szerencsés dátum, hisz a digitális megoldások népszerűsége akkor volt kialakulóban. De Stygár-Joó János és két informatikus kollégája helyesen ismerték fel a piaci igényeket és a hozzáállásuk is megfelelő volt ahhoz, hogy gyakorlatilag egy hobbi-projektből mára egy több mint 42 ezer felhasználóval büszkélkedő vállalkozássá nőjenek.
Kellő lelkesedéssel áldozták rá a szabadidejüket a szolgáltatás fejlesztésére, de a sikereikhez a vállalati filozófiájuk is nagyban hozzájárult. Elég csak egy pillantást vetni a honlapjukon a “Rólunk” részlegre. Ez az a menüpont, amin nagyon sok múlik. A legtöbb cég itt vázolja fel a küldetését, a vízióját, és hogy mit tettek eddig. Száraz, tömör információhalmaz. A Számlázz.hu ezzel szemben így indít: “Képzelj magad elé egy startup-ot. Most told vissza az időben 10 évvel, és képzeld el ugyanezt a startup-ot 2005-ben, amikor felhőszolgáltatások, okostelefonok, a startup szó, a Tesla, és minyonok még a világon sem voltak.”
Természetesen minden professzionális információ megtalálható, de ezt nem szárazan, hanem felhasználóbarát, emberközpontú módon adják elő, érdekessé téve azt. Ezzel sokkal közelebb kerül hozzánk a cég, sokkal jobban bízunk benne, mert közvetlen. Stygár-Joó János is hasonló stílusban ír magáról: “Az én feladatom mindig is az volt, hogy a piacon maradjunk úgy, hogy a tisztességes utat járjuk. Az utóbbi években informatikusból igyekszem magam “igazi” vezetővé képezni, nekem is lépést kell tartanom a Számlázz.hu növekedésével.” Ez a két mondat a Számlázz.hu sikerének titka.
A “piacon maradás” részét aligha kell magyarázni. Ez mindenkinek a célja de a cég vezetőjének és a cégnek magának azon víziója, hogy ezt a “tisztességes úton” tegye, már nem ennyire egyértelmű. Azonban egy olyan cégnek, mint a Számlázz.hu, ahol a felhasználók megadják érzékeny adataikat, elengedhetetlen a bizalom kialakítása. Amennyiben felmerül, hogy nem viselkednek tisztességesen, elveszthetik kuncsaftjaik nagy részét.
Egy cég irányítójának nem elég, hogy szakértő egy adott területen, vezetőnek is kell lennie, hogy meghatározza a helyes irányt, hogy a tisztességes úton tegye piacvezetővé a céget. Stygár-Joó János igyekszik magát “informatikusból igazi vezetővé” képezni. Úgy tűnik ez már rég sikerült neki. A jó vezető az, aki folytonos megújulásra, törekszik, aki “lépést tart” nemcsak a piaccal, de a saját cégével is.
Nem elég jókor lenni jó helyen, nem elég elhivatottnak lenni, kell egy jó vízió is, ami a mai információdús, digitális világban fontos, hogy emberközpontú legyen. A Számlázz.hu jó példája ennek. Folyamatosan ismerik fel a piaci igényeket, vagy könnyítik meg az emberek életét, meglovagolva a digitális trendeket. Mindezt úgy teszik, hogy közvetlenek, tisztességesek, és így megbízhatóak maradnak. A Számlázz.hu ügyvezető igazgatója, Stygár-Joó János igazi vezető. Lépést tart a cégével, a piaccal, a trendekkel és főleg a felhasználókkal. Emlékezz csak vissza 2005 előttre. Ugye mennyire megkönnyíti az életed egy csapat lelkesedése és egy vezető víziója?
Ha szeretnél találkozni Stygár-Joó Jánossal gyere el a Bizalom Napra és hallgasd meg előadását!