BIX Magazin
2025-04-29
Egy cégvezető víziója
2017-05-03
-
Hajba Máté

Emlékezz csak vissza: Kezdő vállalkozó vagy. A napod nagy része az üzleted építésével megy el, alig van időd a szeretteidre, a szórakozásra és önmagadra. A temérdek munkád végre kifizetődni látszik, érkeznek a bevételek, de ahelyett, hogy az idődet a további fejlesztésekre szánhatnád, órákat töltesz azzal, hogy próbálod olvashatóan beírni a rengeteg adatot a számlákra. Ugye mennyivel leegyszerűsítette az életed az elektronikus számlázás?

Aki azt gondolja, hogy Stygár-Joó János, a Számlázz.hu ügyvezető igazgatója jókor volt jó helyen, valószínűleg nem épített még céget. 2005, mikor a Számlázz.hu története kezdődött, valóban egy szerencsés dátum, hisz a digitális megoldások népszerűsége akkor volt kialakulóban. De Stygár-Joó János és két informatikus kollégája helyesen ismerték fel a piaci igényeket és a hozzáállásuk is megfelelő volt ahhoz, hogy gyakorlatilag egy hobbi-projektből mára egy több mint 42 ezer felhasználóval büszkélkedő vállalkozássá nőjenek.

Kellő lelkesedéssel áldozták rá a szabadidejüket a szolgáltatás fejlesztésére, de a sikereikhez a vállalati filozófiájuk is nagyban hozzájárult. Elég csak egy pillantást vetni a honlapjukon a “Rólunk” részlegre. Ez az a menüpont, amin nagyon sok múlik. A legtöbb cég itt vázolja fel a küldetését, a vízióját, és hogy mit tettek eddig. Száraz, tömör információhalmaz. A Számlázz.hu ezzel szemben így indít: “Képzelj magad elé egy startup-ot. Most told vissza az időben 10 évvel, és képzeld el ugyanezt a startup-ot 2005-ben, amikor felhőszolgáltatások, okostelefonok, a startup szó, a Tesla, és minyonok még a világon sem voltak.”

Természetesen minden professzionális információ megtalálható, de ezt nem szárazan, hanem felhasználóbarát, emberközpontú módon adják elő, érdekessé téve azt. Ezzel sokkal közelebb kerül hozzánk a cég, sokkal jobban bízunk benne, mert közvetlen. Stygár-Joó János is hasonló stílusban ír magáról: “Az én feladatom mindig is az volt, hogy a piacon maradjunk úgy, hogy a tisztességes utat járjuk. Az utóbbi években informatikusból igyekszem magam “igazi” vezetővé képezni, nekem is lépést kell tartanom a Számlázz.hu növekedésével.” Ez a két mondat a Számlázz.hu sikerének titka.

A “piacon maradás” részét aligha kell magyarázni. Ez mindenkinek a célja de a cég vezetőjének és a cégnek magának azon víziója, hogy ezt a “tisztességes úton” tegye, már nem ennyire egyértelmű. Azonban egy olyan cégnek, mint a Számlázz.hu, ahol a felhasználók megadják érzékeny adataikat, elengedhetetlen a bizalom kialakítása. Amennyiben felmerül, hogy nem viselkednek tisztességesen, elveszthetik kuncsaftjaik nagy részét.

Egy cég irányítójának nem elég, hogy szakértő egy adott területen, vezetőnek is kell lennie, hogy meghatározza a helyes irányt, hogy a tisztességes úton tegye piacvezetővé a céget. Stygár-Joó János igyekszik magát “informatikusból igazi vezetővé” képezni. Úgy tűnik ez már rég sikerült neki. A jó vezető az, aki folytonos megújulásra, törekszik, aki “lépést tart” nemcsak a piaccal, de a saját cégével is.

Nem elég jókor lenni jó helyen, nem elég elhivatottnak lenni, kell egy jó vízió is, ami a mai információdús, digitális világban fontos, hogy emberközpontú legyen. A Számlázz.hu jó példája ennek. Folyamatosan ismerik fel a piaci igényeket, vagy könnyítik meg az emberek életét, meglovagolva a digitális trendeket. Mindezt úgy teszik, hogy közvetlenek, tisztességesek, és így megbízhatóak maradnak. A Számlázz.hu ügyvezető igazgatója, Stygár-Joó János igazi vezető. Lépést tart a cégével, a piaccal, a trendekkel és főleg a felhasználókkal. Emlékezz csak vissza 2005 előttre. Ugye mennyire megkönnyíti az életed egy csapat lelkesedése és egy vezető víziója?

Ha szeretnél találkozni Stygár-Joó Jánossal gyere el a Bizalom Napra és hallgasd meg előadását!

Tetszett? Oszd meg:


bix logo
Ez még érdekelhet
2017-06-01
-
Gangel Péter - A Bizalmi Kör alapítója
Sehova nem tartó struktúrálatlan meetingek helyett élmény alapú brainstorming? Egyirányú kommunikáció helyett interaktív tudástranszfer tréningek, konferenciák alkalmával a résztvevők aktív bevonásával? 
2017-05-29
-
Gangel Péter - A Bizalmi Kör alapítója
Amit a múltban cselekedtünk, annak az eredménye a mai életünk. Mai tetteink eredményét a jövőben élvezhetjük. Feltéve, hogy olyan dolgokat teszünk, aminek az eredménye élvezhető. 
2017-05-03
-
Hajba Máté
2005-ben három informatikus saját vállalkozásához megalkotott egy számlázóprogramot. Mára több, mint negyvenezer felhasználót tudhat magának a Számlázz.hu.
2017-04-20
-
Gárdos Réka
 „Voltak buktatók, értek tragédiák, de mindig talpra álltam. Senki és semmi nem tudott megtörni, egyenes gerinccel járom az utam.”
2017-04-11
-
Gárdos Réka
„Nagy erő van abban, hogy a tudását átadó generáció maximálisan elfogadja és támogatja az új generációt. Ehhez az kell, hogy a fiatalok megkérdőjelezhetetlen tisztelettel tekintsenek a régi generációra.”
2017-04-07
-
Gárdos Réka
Ha a vásárlóim 1% rossz ember, akkor 5.000.000 rossz emberrel van dolgom.
2017-04-06
-
Gárdos Réka
1989 decemberében, az első vállalkozások között, megalapult egy számítástechnikai vállalat a Kulcs-Soft.
2017-04-05
-
Gárdos Réka
A hollywoodi filmsztár, Robert de Niro malibui éttermében Szentkirályi ásványvizet szolgálnak fel, de találkozhatunk vele a Bahreini Királyság luxusszállodáiban is.